Horecaschoonmaak, voor een gastvrije horecagelegenheid!

Home / actueel / Horecaschoonmaak, voor een gastvrije horecagelegenheid!

Iedereen voelt zich meer welkom wanneer uw horecagelegenheid brandschoon is..

Het kan nog best koud zijn maar het voorjaarszonnetje laat zich weer wat vaker zien. Tijd om een terrasje op te zoeken! Een lekker (warm) drankje en goed gezelschap zijn dé ingrediënten om een goede tijd te hebben, maar het wordt nóg beter wanneer uw horecagelegenheid er tot in de puntjes schoon en verzorgd uitziet door een professionele horecaschoonmaak.

Geef aandacht aan goede schoonmaak in de horeca

Fijn als het terras van uw horeca onderneming weer open kan, u mensen buiten kunt ontvangen en hen een goede tijd kunt bezorgen. U wilt natuurlijk niets liever dan dat klanten zich welkom voelen en vaker willen terugkomen. Een goede eerste indruk is daarom heel belangrijk. U moet er niet aan denken dat klanten afknappen op een toilet dat niet goed is schoongemaakt, of de serveerster terugroepen vanwege vuile glazen. Een goede hygiëne in de horeca is natuurlijk ook belangrijk om infecties tegen te gaan. U zou niet willen dat uw heerlijke maaltijden worden besmet met ziekteverspreiders!
Natuurlijk doen uw medewerkers er alles aan om tussen de bedrijven door, de tafeltjes schoon te maken en het toilet af en toe te inspecteren en reinigen. Toch kan het gebeuren dat door drukte, een grondige reiniging erbij inschiet. Als horeca ondernemer wilt u dat uw klanten zo goed mogelijk worden geholpen en dat iedere medewerker zo effectief mogelijk wordt ingezet.

Goede horeca schoonmaak stelt hygiëne inspectie tevreden

Als horeca ondernemer krijgt u te maken met verschillende inspecties die de hygiëne van uw bedrijf controleren. Een inspecteur kijkt o.a. naar de staat van de voedselveiligheid, de arbeidsomstandigheden en de algehele indruk van de werkplek voor zowel medewerkers als klanten. Om glansrijk door de keuring te komen is een consequent grondige schoonmaak van groot belang.

Om een goede indruk achter te laten bij zowel klanten, medewerkers en inspectie is het goed om de volgende schoonmaakpunten bij te houden. Denk aan:

  • Elke week de tafels en stoelen omdraaien en voorzien van een sopje
  • De wandtegels en vloer van het sanitair regelmatig reinigen
  • Eventuele trappen grondig stofzuigen en kussens op bankjes uitkloppen
  • Koelkasten grondig reinigen van binnen en buiten
  • Schoonmaken van flesjes, bloemenvaasjes, peper en zoutvaatjes etc.

Altijd een goede indruk met DFP schoon
Heeft u na het lezen van dit blog een goed gevoel over de huidige staat van uw horecagelegenheid? Fijn! We kunnen ons ook voorstellen dat u met het aankomende horecaseizoen wel wat extra schoonmaakhulp kunt gebruiken. Uw medewerkers kunnen veel doen op gebied van schoonmaak, maar het is toch fijn wanneer een schoonmaakbedrijf uw restaurant, café of hotel tot in de puntjes schoonmaakt aan het einde van de dag. Dat geeft toch een goed gevoel wanneer u de volgende ochtend weer hard aan de slag gaat. Een goed begin is het halve werk!
DFP schoon is uw betrouwbare schoonmaakpartner! Wij verzorgen uw vloeronderhoud, dieptereiniging van sanitair en keuken, glasbewassing, interieurschoonmaak en levering van schoonmaak- en sanitaire artikelen. Al onze schoonmaakdiensten zijn afgestemd op de behoeften van uw horecaonderneming en ons personeel is vakkundig opgeleid. Dat merkt u aan alles. Wij zijn betrokken, werken proactief en werken met korte communicatielijnen.

Interesse? Kijk voor meer informatie over DFP schoon op onze website of bel voor een afspraak: 010 226 32 31



Related Posts
schone werkomgeving, DFP schoon, Haaglanden, Rijnmond5 schoonmaaktips, thuiswerkplek, thuiswerken, DFP schoon, Rijnmond, Haaglanden