Haal meer succes uit uw bedrijfspand.

Home / actueel / Haal meer succes uit uw bedrijfspand.

Succes begint bij de eerste indruk!

Haal meer succes uit uw bedrijfspand.

Wat onthoud u als er ergens voor het eerst binnenstapt? Of het nu gaat om een kantoorpand, winkel of sportschool gaat. Is het de geur die er hangt, de mensen die er rondlopen of de inrichting en aankleding van het pand. Waarschijnlijk een combinatie van deze drie. Deze vormen samen de uitstraling én het visitekaartje van uw bedrijf. Als u de verwachtingen van bezoekers al direct kunt overtreffen, staat u al een flinke stap voor binnen de samenwerking tussen uw bedrijf en deze (nieuwe) klant.

Wilt u uw bezoekers voor uw winnen vanaf moment één dat ze binnenstappen, dan is het essentieel om de uitstraling van uw pand op orde te hebben. In deze blog geven wij u drie tips om van uw bedrijfspand een gastvrije en indrukmakende omgeving te maken.

Succes begint bij de eerste indruk.

#1 Persoonlijk contact, de basis van succes

We willen gezien worden. Niet als nummer, maar als mens. Hoe groter de onderneming, hoe lastiger dit soms kan zijn. U hebt niet direct contact met alle partijen die betrokken zijn bij uw onderneming, maar allemaal voegen ze toe aan het succes van je onderneming. Houdt deze drie ‘spelregels’ in gedachten en alle bezoekers zullen zich gezien voelen.

  • Vaak is de receptie de eerste plek waar uw bezoeker persoonlijk contact heeft binnen uw bedrijf. Zorg dat voor ontvangst deze goed gebrieft is over het komende bezoek. Niets zegt meer ‘welkom’ als de receptionist die direct weet met wie hij/zij te maken heeft en waar deze wordt verwacht. Uw bezoeker voelt zich geen nummer, maar een graag geziene gast. Dat maakt indruk!
  • Gastvrijheid is iets van uw hele onderneming. Niet enkel van degene die het bezoek verwacht. Maak het onderdeel van de bedrijfscultuur dan mensen elkaar begroeten, zichzelf voorstellen en namen onthouden. Het maakt zeker indruk als niet alleen de contactpersoon binnen het bedrijf diens naam onthoud, maar ook als collega’s onthouden wie zij zijn.
  • Maak zo min mogelijk gebruik van je wachtruimte! Niemand wacht graag. Het wordt ervaren als het verdoen van tijd. Je bezoeker kan lang wachten interpreteren als onvriendelijk. Niet bepaald de indruk die je wilt maken. Zorg daarom dat je je bezoekers zo snel mogelijk ‘ophaalt’ en laat ze niet langer wachten dan nodig. Dit zorgt voor een goede start van je afspraak.

#2 Comfort, net dat beetje meer!

Net dat beetje meer. Dat is wat we graag willen. Het gevoel van luxe en comfort zorgt bij nagenoeg iedereen voor een goed gevoel en positieve associatie. Onbewust laat u uw bezoeker hiermee zien dat u de standaard voor kwaliteit hoog legt. Dit zorgt voor vertrouwen en straalt gastvrijheid uit.

  • Goede vergaderstoelen, lekkere koffie, een parkeerplaats waar ruimte is, veel daglicht. Het zijn allemaal factoren die een omgeving comfortabel en daarmee gastvrij doen aanvoelen. Het straalt succes en kwaliteit uit. Kortom, de ideale partij om zaken mee toen.
  • In een wereld die steeds meer visueel georiënteerd is hecht men ook steeds meer waarden aan het uiterlijk van de bedrijfsomgeving. Niet ieder bedrijfspand of branche leent zich hier altijd voor, maar een omgeving die er opvallend, leuk en fris uitziet zorgt zeker voor een positief en gastvrij gevoel van de bezoeker.

#3 Succes zit hem in de puntjes!

“We voelen ons op ons gemak in een schone en opgeruimde omgeving”  aldus Marie Kondo (de opruimexpert van het moment). Een schone ruimte straalt comfort uit. Het zorgt voor een frisse aanblik en overzicht. We voelen er ons door op ons gemak, waardoor we ontspannen. Kortom, het zorgt voor een ideale gemoedstoestand om zaken in te doen.

Realiseer je dan ook dat de mate van hygiëne van je bedrijfspand ook grote invloed heeft op de uitstraling van je bedrijfspand en de indruk die je achterlaat bij je bezoekers!

Wat straal je uit bedrijf als je je gasten ontvangt in een stoffige vergaderkamer of als het sanitair weinig aandacht krijgt met alle (onfrisse) gevolgen van dien. Maar het zijn niet alleen die ‘grote’ hygiëne situaties die indruk maken, Enkele andere maak- en breekpunten: een opgeruimde receptie en wachtruimte, lege prullenbakken, vlekvrije deuren en een nette garderobe dragen allemaal bij aan de gastvrijheid en succesfactor van je (eerste) indruk.

Wilt u succes met uw onderneming, verzorg uw bedrijfspand dan tot in de puntjes.

Kantoorschoonmaak: het succes van uw bedrijf zit hem (ook) in je pand!

Indruk maken op uw bezoekers, laten zien dat u een betrouwbare en bekwame (zaken)partner bent, u onderscheiden van uw concurrentie en laten zien dat u kwaliteit levert: dat wilt u teweeg brengen bij uw klanten! De uitstraling en de daarmee ook de hygiëne van uw bedrijfspand is dan ook van essentieel belang voor een succesvolle eerste indruk. Wij helpen u er graag mee.

DFP Schoon, de allround schoonmaakpartner voor uw kantoorschoonmaak.

DFP Schoon staat voor opgerolde mouwen en passie voor de schoonmaak. Dagelijks gaan onze ruim 90 medewerkers aan de slag bij onze opdrachtgevers in de hele regio Zuid- en Noord Holland en Utrecht. Onderwijs, horeca, kantoor en VvE-schoonmaak zijn enkele van branches waarin wij onze sporen verdiend hebben. Onze dienstverlening bestaat uit o.a.: interieurreiniging, glasbewassing, ontruimingsschoonmaak, dieptereiniging, vloeronderhoud, opleverschoonmaak en het leveren van reinigingsmiddelen en sanitaire artikelen.

 

Related Posts
schoonmaak